•  سرویس آشپزخانه 5 تکه ناوالس کد SRV5-4

    سرویس آشپزخانه 5 تکه ناوالس کد SRV5-4

  • سرویس آشپزخانه 13 تکه واته مدل پاپیون

    سرویس آشپزخانه 13 تکه واته مدل پاپیون

  • سشوار پلازا مدل 9212

    سشوار پلازا مدل 9212

  •  گوشی موبایل نوکیا مدل 1 دو سیم کارت

    گوشی موبایل نوکیا مدل 1 دو سیم کارت

  • تحقیق درباره جرایم علیه اموال و مالکیت

    تحقیق درباره جرایم علیه اموال و مالکیت

  • گوشی مناسب افراد سالخورده

    گوشی مناسب افراد سالخورده

  • ارزان ترین گوشی تلفن همراه ساده

    ارزان ترین گوشی تلفن همراه ساده

  • لامپ ال ای دی 18 وات پارسه شید کد 001 پایه E27

    لامپ ال ای دی 18 وات پارسه شید کد 001 پایه E27

  •  فلش مموری ایکس-انرژی مدل USB2.0 Gold ظرفیت 32 گیگابایت

    فلش مموری ایکس-انرژی مدل USB2.0 Gold ظرفیت 32 گیگابایت

  •  مبدل USB به USB-C مدل OTG PLUS USB

    مبدل USB به USB-C مدل OTG PLUS USB

10 فعالیت موثر برای لاغر شدن
  • تاریخ ارسال : شنبه 15 تير 1398
  • بازدید : 191 مشاهده

همراه شما هستیم از مجله تفریحی کافان 98 با قسمت ورزش این قسمت 10 فعالیت موثر برای لاغر شدن

 

شما می خواهید لاغر شوید، و می دانید که باید حرکات ایروبیک انجام دهید. اما بهترین فعالیتهایی که باعث سوختن چربی می گردند کدامند؟ به جز حرکات ساده استپ، انواع بسیار متنوع تری در ورزشهای ایروبیک وجود دارند؛ آنقدر که هر فردی میتواند حرکت دلخواه خود را پیدا نماید.

 

10 - بالارفتن از پله یا دور پارک کردن

این نباید تنها حرکت ورزشی شما باشد،اما نتایج آن قطعا مفید خواهد بود. بجای استفاده از پله برقی یا آسانسور با پای خود از پله بالا بروید.عادت کنید اتومبیل خودرا دورتر از محلی که کار دارید پارک نمایید تا مجبور شوید بیشتر پیاده روی کنید. سعی کنید بعد از خوردن غذا حداقل به مدت 15 دقیقه راه بروید. این عمل هر روز بر مقدار کالری سوخته شده می افزاید.

 

9- بلند کردن وزنه

زمان تمرینات وزنه برداری اگر بصورت صحیح انجام گیرد کوتاه خواهد بود، بنابراین مقدار کالری سوخته شده کمتر میباشد. اما احساس رضایت و سلامتی به دلیل آزاد شدن اندورفین ناشی از فعالیت سنگین، در نوع خود محرکهایی بسیار شگفت انگیز بشمار می آیند. به علاوه بلند کردن وزنه پی ریزی خوبی برای انجام فعالیتهای دیگر میباشد.

 

 

مطالب مرتبط

 

 

8- قدم زدن

شما باید سعی کنید که پیاده روی خود را به "پیاده روی قدرتی" تبدیل نمایید. برای سوزاندن واقعی کالری باید میزان فشار را در انجام فعالیت ها به مقدار قابل توجهی افزایش دهید. این عمل را می توان از طریق پیاده روی در سربالایی و یا قدم زندن با سرعتهای متفاوت در دوره های زمانی معین انجام داد. این فعالیتی است که در هر زمانی از سال قابل انجام است، حتی زمانی که به مسافرت میروید. پس این ورزشی است که قادرید در تمام عمر به آن مبادرت ورزید. اگر قدمهای خود را سریع و تند بردارید می تواند ظرف نیم ساعت تا 180 کالری بسوزانید.

 

7- استفاده از دستگاه ورزشی دوچرخه و دویدن درجا

دستگاه های دویدن درجا هنوز هم بسیار متداول بوده و جدید تر از آن یعنی دوچرخه درجا فوق العاده است. دوچرخه های درجا می توانند به عنوان تمرین دهنده تمامی اعضای بدن مورد استفاده قرار گیرد. این ماشینها برای دوندگانی که میخواهند از آسیب دیدن مفاصل خود جلوگیری کنند نیز مفید می باشند. با  آنها میتوانید ظرف نیم ساعت تا 300 کالری بسوزانید.

 

6- صخره نوردی و قایقرانی

دوست دارید در حین ورزش از بالا تنه ای تنومند نیز برخوردار گردید؟ صخره نوردی و قایق رانی راه حل این مسئله است. هر دوی این فعالیت ها به بالا تنه ای قوی نیاز داشته و کالری زیادی را می سوزانند. یکی از آن دو را انتخاب کرده و در هر نیم ساعت بین 300 تا 380 کالری از دست دهید. شما برای این کار نیاز به تجهیزات مخصوص به هر یک از این دو ورزش خواهید داشت

 

مطالب مرتبط

 


5- اسکی

اسکی یکی از ورزشهای بسیار مفید برای سوزاندن کالری است. این ورزش هم بالاتنه و هم پایین تنه را تحت تاثیر قرار داده و ضربان قلب را بالا می برد. به طور متوسط نیم ساعت آن  تقریبا 330 کالری می سوزاند.

 

4- کیک بوکسینگ ( بوکس همراه با ضربات پا )

وقتی صحبت از ورزشهای تقویت نفس می شود، کیک بوکسینگ بصورت بارز مطرح می گردد. به عنوان یک مزیت مضاعف، بسیاری از کلاسهای این ورزش شامل تمرینات قدرتی و انعطاف پذیری نیز میشوند. شما می تواند به ازای هر جلسه، بسته به میزان فشردگی تمرین، بین 300 تا 500 کالری بسوزانید.

 

3- دوچرخه سواری

این ورزش چه توسط دستگاههای ثابت خانگی و چه بوسیله دوچرخه های واقعی خارج از منزل، یک فعالیت تنفسی عالی می باشد. کلاس های دوچرخه سواری ثابت امروزه بسیار متداول شده است؛ در خیلی از باشگاه ها باید 24 ساعت قبل از حضور در کلاس ثبت نام نمایید. همانند ورزشهای دیگر این نیز دارای تنوع زیاد در فشار وارده بر بر بدن است که میزان سوختن کالری رابه شدت تغییر می دهد؛ استقامت، سرعت، پرش و از این قبیل. معمولا می توانید به ازای هر نیم ساعت 200 الی 400 کالری بسوزانید.

 

2- دویدن

دویدن تقریبا در هر محلی آسان است-- تنها چیزی که نیاز دارید یک پیاده رو و یک جفت کفش مناسب دو می باشد. می توانید میزان قابل توجهی کالری را از دست بدهید-- تقریبا 300 کالری یا بیشتر در هر نیم ساعت. حتی میتوانید این مقدار را با ایجاد وقفه و دویدن در مناطق سربالایی افزایش دهید. برای این منظور باید پاهایی قوی داشته باشید. پرورش قدرتی اندام مهمترین مسئله برای پیشگیری از صدمات حاصل از ورزش دو است.

 

1- کار با وزنه

شماره 9 نیز همین بود. درسته؟ خوب، ورزش وزنه برداری فقط میزان محدودی کالری را می سوزاند. اما هیچ چیزی بهتر از کار با وزنه باعث تقویت بافتهای عضلانی بدن نمی شود؛ و هیچ چیزی بهتر از عضلات قوی باعث سوختن کالری نمی گردد. در واقع تقریبا هر نیم کیلو عضله بین 50 تا 60 کالری در روز می سوزاند. بنابراین در طول یک سال 5 کیلو گرم عضله جدید حداقل بین 25 تا 30 کیلو گرم از وزن کم میکند!

 

اگر قبلا فاقد تمرینات منظم بوده اید،مهم است که پیش از آغاز هر برنامه ورزشی جدید با پزشک خود مشورت کنید. همچنین باید میزان محدوده ضربان قلبتان را هنگام ورزش محاسبه کنید و مطمئن گردید که در محدوده ایده آل خود قرار دارید. این محدوده را می توانید با کسر کردن سن خود از عدد 220 و ضرب آن در عددهای 0.60 و 0.85 برای یافتن حد پایین و حد بالای ضربان قلب محاسبه نمایید. همچنین ساختار بدنی خود را مورد آزمون قرار دهید تا بدانید که چقدر چربی می سوزانید نه اینکه صرفا چقدر وزن کم می کنید. این تنها روش واقعی برای آمار گرفتن از پیشرفتتان است.

 

از میان این 10 ورزش مؤثر برای کاهش چربی، حداقل باید یکی از آنها مورد علاقه شما باشد. سعی کنید یک یا دو دوست که میتوانند شما را در حفظ انگیزه یاری نمایند پیدا کنید


عمومی - ورزش ، تحرک ، تغذیه - 10 فعالیت موثر برای لاغر شدن