close
دانلود آهنگ جدید
۴ حقه بود که حافظه خود را افزایش دهید
  •  سرویس آشپزخانه 5 تکه ناوالس کد SRV5-4

    سرویس آشپزخانه 5 تکه ناوالس کد SRV5-4

  • سرویس آشپزخانه 13 تکه واته مدل پاپیون

    سرویس آشپزخانه 13 تکه واته مدل پاپیون

  • سشوار پلازا مدل 9212

    سشوار پلازا مدل 9212

  •  گوشی موبایل نوکیا مدل 1 دو سیم کارت

    گوشی موبایل نوکیا مدل 1 دو سیم کارت

  • تحقیق درباره جرایم علیه اموال و مالکیت

    تحقیق درباره جرایم علیه اموال و مالکیت

  • گوشی مناسب افراد سالخورده

    گوشی مناسب افراد سالخورده

  • ارزان ترین گوشی تلفن همراه ساده

    ارزان ترین گوشی تلفن همراه ساده

  • لامپ ال ای دی 18 وات پارسه شید کد 001 پایه E27

    لامپ ال ای دی 18 وات پارسه شید کد 001 پایه E27

  •  فلش مموری ایکس-انرژی مدل USB2.0 Gold ظرفیت 32 گیگابایت

    فلش مموری ایکس-انرژی مدل USB2.0 Gold ظرفیت 32 گیگابایت

  •  مبدل USB به USB-C مدل OTG PLUS USB

    مبدل USB به USB-C مدل OTG PLUS USB

۴ حقه بود که حافظه خود را افزایش دهید
  • تاریخ ارسال : دوشنبه 14 مرداد 1398
  • بازدید : 169 مشاهده

همراه شما هستیم از مجله تفریحی کافان 98 گروه درسی و بخش افزایش حافظه این قسمت ؛ 📛 ۴ حقه بود که حافظه خود را افزایش دهید

.

.

۴ حقه بود که حافظه خود را افزایش دهید


.

✔️ در قسمت اموزش های افزایش حافظه سایت ، مقالات و مطالب زیادی در خصوص افزایش حافظه منتشر کردیم و در این قسمت هم با یک مطلب اموزشی دیگه در خدمت شما هستیم شما می تونین از طریق لینک های زیر سایر مطالب و مقالات رو به صورت یکجا مشاهده کنین .

.

.

منبع ، تمامی مقالات و مطالب سایت در حوزه افزایش حافظه در لینک زیر

.

.

🎁 علاوه بر این یک 🎁 بسته ویژه اموزش رایگان افزایش حافظه هم داریم که به صورت رایگان برای شما عزیزان تهیه شده و در انتهای همین پست می تونین لینک مشاهده اون رو دریافت کنین 👇

.

.

 

✔️ از تغییرات مربوط به سن در مهارت‌های فکر کردن با استفاده از فرآیند حافظه مغز خود استفاده کنید.


✔️ همه ما لحظه‌های فراموشی داریم که در آن کلیدها را قرار می‌دهیم، چرا به درون یک اتاق رفتیم، یا چیزی که یک شی خوانده می‌شود. دکتر جوئل سالیناس، متخصص عصب‌شناسی متخصص در عصب‌شناسی رفتاری و neuropsychiatry در بیمارستان عمومی ماساچوست، می‌گوید: " به احتمال زیاد، این نشان‌دهنده تغییرات مربوط به سن در مهارت‌های تفکر است."
حافظه چگونه کار می‌کند

✔️ حافظه شامل سه فرآیند است: رمزگذاری، ثبت و بازیابی. مغز دریافت و رمز گذاری اطلاعات جدید را رمزگذاری می‌کند؛ سپس مغز اطلاعات را ثبت می‌کند؛ در نهایت، مغز اطلاعات را بازیابی می‌کند وقتی که به آن نیاز دارید.

بسیاری از مناطق مغزی در این فرآیند دخیل هستند. به عنوان مثال، قشر مخ - لایه بیرونی بزرگ مغز - اطلاعات جدیدی را به عنوان ورودی از حواس ما به دست می‌آورد. برچسب‌های بادامه اطلاعات مربوط به ذخیره‌سازی را نشان می‌دهد. در همان نزدیکی، هیپوکامپ باعث یادآوری خاطرات می‌شود. و بخش‌های قدامی به ما کمک می‌کنند تا آگاهانه اطلاعات را بازیابی کنیم.

 

✔️ حافظه کهن‌سال
بسیاری از مردم متوجه تفاوت در حافظه می‌شوند که از دهه ۵۰ سالگی شروع می‌شود. این مساله زمانی رخ می‌دهد که تغییرات شیمیایی و ساختاری مربوط به سن می‌تواند در مناطق مغز دخیل در پردازش حافظه مانند هیپوکامپ و بخش‌های قدامی، شروع شود. این تغییرات ممکن است سرعت پردازش را کند کرده و نام یا کلمات آشنا را به سختی به یاد آورد.

دکتر سالیناس توضیح می‌دهد: " عوامل دیگری نیز ممکن است در حال اجرا باشند." حافظه کاری - یک یادداشت ذهنی که به ما اجازه می‌دهد تا از اطلاعات مهم در طول روز استفاده کنیم - مستعد افسردگی، اضطراب و استرس است." و فقدان خواب می‌تواند بر حفظ و استفاده از اطلاعات تاثیر بگذارد."

اثر جانبی دارو نیز ممکن است بر حافظه تاثیر بگذارد. به عنوان مثال، اگر شما از یک داروی ضد اضطراب مانند clonazepam (Klonopin)استفاده کنید، عوارض جانبی آن می‌تواند مغز شما را کم‌تر هوشیار و تنبل کند. این به نوبه خود باعث می‌شود که مغز شما به چالش کشیده شود تا از کدگذاری ضروری، ثبت و گام‌های بازیابی حافظه استفاده کند.

دکتر سالیناس می‌گوید که پرداختن به این مشکلات ابتدا به بهبود حافظه کمک می‌کند.

.

.

✔️ حقه‌های حافظه
یک راه دیگر برای تقویت حافظه، انجام بیشتر روشی است که آن کار می‌کند. استراتژی‌های زیر می‌توانند کمک کنند.

۱. آنچه را که با صدای بلند می‌شنوید را تکرار کنید، مانند کسی که نام دارد، یا یک آدرس، یا یک ایده جدید. تکرار چنین توضیح می‌دهد: " با تکرار هر تکرار، مغز شما فرصت دیگری برای رمز کردن اطلاعات دارد. هر چه بیشتر مسیر مشابهی را پیاده طی کنید، راحت‌تر این است که دفعه بعد راه بروید."

✔️ دکتر سالیناس توضیح می‌دهد: " با شناخت، مانند خواندن یک لیست، شما در شناخت بهتر از به یاد آوردن اطلاعات و یا نکاتی که به شما کمک می‌کنند اطلاعاتی را که به دنبال آن هستید، پیدا کنید، توجه کنید.

۳. ارتباط بین اطلاعات قدیمی و جدید را ایجاد کنید. اولین نام فرد را به چیزی آشنا متصل کنید. برای مثال، اگر نام فرد سندی است، آن فرد را در ساحل تصور کنید. یا یک داستان در اطراف یک لیست خرید ایجاد کنید " مغز ما در دنباله‌ها خوب است و چیزهای را به یک داستان کمک می‌کند. هر چه بیشتر مضحک باشد، بیشتر به یاد ماندنی خواهد بود. به عنوان مثال، اگر لیست شما شیر، تخم‌مرغ و نان است، این داستان می‌تواند این باشد که شما در حال شیر خوردن با الویس از روی یک ساندویچ تخم‌مرغ هستید.

۴. اطلاعات را به تکه‌های بزرگ تقسیم کنید، مانند گرفتن شماره طولانی و به یاد سپردن آن بیشتر شبیه شماره‌تلفن، " اگر می‌خواهید سخنرانی برای یک تست عروسی را حفظ کنید، تمرکز بر روی گرفتن تنها یک جمله یا ایده در یک زمان، و نه کل سخنرانی در یک زمان.
وقتی این دوز و دوز و دوز و دوز و دوز و دوز و دوز و دوز و

✔️ فراموش کردن یک چیز کوچک از زمان به زمان ممکن است نرمال باشد. این طبیعی نیست که تغییرات حافظه با عملکرد روزمره تداخل داشته باشد. دکتر سالیناس توصیه می‌کند که اگر شما اشتباه‌ات بیشتری نسبت به معمول در محل کار مرتکب شده‌اید، با پزشک خود صحبت کنید؛ با مشکل پرداخت قبوض، یا داشتن مشکل در انجام وظایف، پخت‌وپز، emailing، یا انجام دادن کارها. اما وحشت نکنید." بیش از این، یک دلیل موقتی یا بازگشتی در پشت لغزش حافظه شما وجود دارد. دکتر سالیناس می‌گوید: "زمانی که این موضوع مورد توجه قرار گیرد، می‌توانید به خود به یاد آورنده خود برگردید".

.

.

 

.

.


🎁 در انتها یک پیشنهاد رایگان ویژه و طلایی در زمینه افزایش حافظه که می توانید به صورت رایگان این بسته را دانلود کنین ویژه فقط برای همراهان مجموعه کافان نود و هشت ...این پیشنهاد تکرار نخواهد شد 🌐
....

.

.

منبع :

https://www.health.harvard.edu/aging/4-tricks-to-rev-up-your-memory

.

.
دیگر مطالب در حوزه افزایش حافظه که شاید برای شما جالب باشد 👇👇👇

.

 

.