•  سرویس آشپزخانه 5 تکه ناوالس کد SRV5-4

    سرویس آشپزخانه 5 تکه ناوالس کد SRV5-4

  • سرویس آشپزخانه 13 تکه واته مدل پاپیون

    سرویس آشپزخانه 13 تکه واته مدل پاپیون

  • سشوار پلازا مدل 9212

    سشوار پلازا مدل 9212

  •  گوشی موبایل نوکیا مدل 1 دو سیم کارت

    گوشی موبایل نوکیا مدل 1 دو سیم کارت

  • تحقیق درباره جرایم علیه اموال و مالکیت

    تحقیق درباره جرایم علیه اموال و مالکیت

  • گوشی مناسب افراد سالخورده

    گوشی مناسب افراد سالخورده

  • ارزان ترین گوشی تلفن همراه ساده

    ارزان ترین گوشی تلفن همراه ساده

  • لامپ ال ای دی 18 وات پارسه شید کد 001 پایه E27

    لامپ ال ای دی 18 وات پارسه شید کد 001 پایه E27

  •  فلش مموری ایکس-انرژی مدل USB2.0 Gold ظرفیت 32 گیگابایت

    فلش مموری ایکس-انرژی مدل USB2.0 Gold ظرفیت 32 گیگابایت

  •  مبدل USB به USB-C مدل OTG PLUS USB

    مبدل USB به USB-C مدل OTG PLUS USB

ورزش برای جلوگیری از زوال عقل
  • تاریخ ارسال : دوشنبه 14 مرداد 1398
  • بازدید : 190 مشاهده

همراه شما هستیم از مجله تفریحی کافان 98 گروه درسی و بخش افزایش حافظه این قسمت ؛ 📛 ورزش برای جلوگیری از زوال عقل

.

.

✔️ ورزش برای جلوگیری از زوال عقل


.

✔️ در قسمت اموزش های افزایش حافظه سایت ، مقالات و مطالب زیادی در خصوص افزایش حافظه منتشر کردیم و در این قسمت هم با یک مطلب اموزشی دیگه در خدمت شما هستیم شما می تونین از طریق لینک های زیر سایر مطالب و مقالات رو به صورت یکجا مشاهده کنین .

.

.

منبع ، تمامی مقالات و مطالب سایت در حوزه افزایش حافظه در لینک زیر

.

.

🎁 علاوه بر این یک 🎁 بسته ویژه اموزش رایگان افزایش حافظه هم داریم که به صورت رایگان برای شما عزیزان تهیه شده و در انتهای همین پست می تونین لینک مشاهده اون رو دریافت کنین 👇

.

.

جنون گاوی نوع شایع از فقدان حافظه است که با این وجود بسیاری از مردان مسن‌تر را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.


✔️ ورزش برای جلوگیری از زوال عقل

در حالی که بیماری آلزایمر یکی از شناخته‌شده‌ترین نوع جنون است، مردان مسن‌تر نیز باید نگران دومین نوع جنون عروقی باشند: جنون عروق.

در جنون عروق خونی، مشکلات حافظه از آسیب به رگ‌های خونی بزرگ و کوچک در مغز ناشی می‌شود. این ویروس وقتی رشد می‌کند که رگ‌های خونی که آلوده به کلسترول هستند نمی‌توانند اکسیژن کافی به مغز ارسال کنند. انسدادها اندک برخی از سلول‌های مغز را از اکسیژن محروم می‌کند که منجر به یک سری حرکت‌های کوچک می‌شود که سلول‌های مغز را می‌کشد. این می‌تواند منجر به اتفاقات سردرگمی، بیان غلط زبانی، و مشکلات فکر کردن و یا به یاد آوردن آن شود.

دکتر آناند Viswanathan، استادیار عصب‌شناسی در بیمارستان عمومی ماساچوست وابسته به هاروارد می‌گوید: " حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از موارد زوال عقل در بزرگسالان سالخورده دچار زوال عروقی هستند.

زوال عقل با پیر شدن نرمال اشتباه می‌شود چون نشانه‌ها می‌توانند "لحظات ارشد" را بازتاب کنند، مانند فراموش کردن یک نام یا اطلاعات صرفا آموخته. با اضافه کردن به اغتشاش، علائم تجاری علایم تجاری مثل از دست رفتن حافظه همیشه در حال حاضر نیستند، چون آن‌ها با آلزایمر هستند. و برخی از نشانه‌های جنون عروق ممکن است بیشتر از بقیه به مساحت و میزان آسیب مغزی، برجسته باشند. به عنوان مثال، ممکن است در محاسبه اعداد مشکل داشته باشید، در حالی که تفکر انتقادی و مهارت‌های برنامه‌ریزی تان خوب باقی می‌ماند.
عوامل ریسک و درمان

اگر شما یا هر کس در خانواده تان این علائم را تشخیص می‌دهد، برای یک ارزیابی کامل به پزشک خود مراجعه کنید. تصویرسازی مغز اغلب می‌تواند مشکلات مربوط به رگ خونی را تشخیص دهد که مشخصه جنون عروق هستند.

عوامل متعددی مردم را در معرض خطر بیشتری قرار می‌دهند. اینها شامل فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت و بیماری‌های قلبی هستند. ریسک شما نیز افزایش می‌یابد اگر شما اضافه‌وزن داشته باشید و یا سیگار بکشید.

علایم جنون عروقی می‌توانند در طول زمان مشابه یا بدتر بمانند، اما زمانی که آسیب انجام شود، گزینه‌های درمان محدود هستند. داروهایی که برای آلزایمر در دسترس هستند، گاهی مفید هستند، اما در بهترین حالت آن‌ها حفاظت موقتی و متواضعانه از مهارت‌ها و حافظه را ارائه می‌کنند.

.

.

.

✔️ خوب برای قلب و مغز

دکتر Viswanathan می‌گوید: "بهترین درمان برای جنون عروق همچنان ادامه دارد:" چه خوب است که قلب برای مغز مفید است." از آنجایی که عوامل خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی هستند، بسیاری از عادات سلامتی قلب مانند از دست دادن وزن و نه سیگار کشیدن ممکن است بهترین حفاظت را ارائه کنند.

فشار خون بالا را کاهش دهید. مطالعه‌ای که در ۱۰ مه ۲۰۱۶ توسط ضربه‌ای به صورت آنلاین منتشر شد، سوابق پزشکی بیش از ۴ میلیون نفر را مورد بررسی قرار داد و دریافتند که فشار خون بالا همراه با ۲۶ % خطر بالای جنون عروق از سنین ۵۱ تا ۷۰ است. پزشک شما می‌تواند در صورت نیاز، تغییرات غذایی را برای کمک به کاهش فشار خون و یا تجویز دارو توصیه کند.


.

.

.

✔️کلسترول پایین را با statins کاهش دهید.

میزان بالای کلسترول بد و کلسترول بد می‌تواند ریسک سکته شما را افزایش دهد. در مطالعه ۱۹ نوامبر سال ۲۰۱۶، لنست پیش‌بینی کرد که کاهش کلسترول، کاهش مطلق یک سکته را در بین یک مرد متوسط در ۶۰ ثانیه از ۸ % به ۶ / ۵ % در طی یک دوره ۱۰ ساله کاهش می‌دهد. داروها همچنین در کاهش ریسک یک ضربه مکرر موثر هستند. (با دکتر خود مشورت کنید که آیا statins می‌تواند یک گزینه باشد)

بیشتر تمرین کنید. محققان در دفتر روزنامه ۲۰۱۶ of gerontology A: علوم زیستی و علوم پزشکی ۲۰۰۰ نفر، ۶۰ ساله یا مسن‌تر را به مدت ۱۰ سال دنبال کردند و ارتباط بین فعالیت فیزیکی بالا و خطر پایین‌تر برای جنون را یافتند. به طور خاص، آن‌ها دریافتند که فعالیت فیزیکی بر اندازه هیپوکامپ، قسمتی از مغز که با حافظه کوتاه‌مدت درگیر بود، تاثیر گذاشت.

دکتر Viswanathan توصیه می‌کند که ورزش با شدت متوسط به روتین شما، چه به صورت روزانه و چه در چند بار در هفته، متفاوت باشد. او می‌گوید: " این کار می‌تواند از پیاده‌روی یک مایل در روز برای بازی تنیس با دوچرخه‌سواری متفاوت باشد، که می‌تواند به شما کمک کند تا انگیزه بمانید."

به الکل نگاه کنید. مصرف الکل یک پیام ترکیبی برای جنون عروق دارد. از یک طرف، یک لیوان شراب قرمز می‌تواند رگ‌های خونی را آرام کند و به این ترتیب گردش خون را بهبود بخشد. دکتر Viswanathan می‌گوید: "با این حال، مقدار بیش از حد الکل می‌تواند فیبریلاسیون دهلیزی را تحریک کند، یک نوع ضربان قلب نامنظم که می‌تواند خطر سکته را پنج بار افزایش دهد".

در ذهن خود بمانید. دکتر Viswanathan می‌گوید: "مغز شما شبیه یک ماهیچه است" کار کردن ذهن می‌تواند جریان خون مغز مشابه نحوه تحریک جریان خون در ماهیچه‌ها را بهبود بخشد. سعی کنید ذهن خود را به طور منظم تحریک کنید: حل جدول کلمات، بازی کارت‌های بازی، یا یادگیری یک مهارت جدید.

.

.

.

.


🎁 در انتها یک پیشنهاد رایگان ویژه و طلایی در زمینه افزایش حافظه که می توانید به صورت رایگان این بسته را دانلود کنین ویژه فقط برای همراهان مجموعه کافان نود و هشت ...این پیشنهاد تکرار نخواهد شد 🌐
....

.

.

منبع :

https://www.health.harvard.edu/mind-and-mood/another-way-to-think-about-dementia

.

.
دیگر مطالب در حوزه افزایش حافظه که شاید برای شما جالب باشد 👇👇👇

.

 

.