close
دانلود آهنگ جدید
✔️ چگونه مغز خود را افزایش دهید
  •  سرویس آشپزخانه 5 تکه ناوالس کد SRV5-4

    سرویس آشپزخانه 5 تکه ناوالس کد SRV5-4

  • سرویس آشپزخانه 13 تکه واته مدل پاپیون

    سرویس آشپزخانه 13 تکه واته مدل پاپیون

  • سشوار پلازا مدل 9212

    سشوار پلازا مدل 9212

  •  گوشی موبایل نوکیا مدل 1 دو سیم کارت

    گوشی موبایل نوکیا مدل 1 دو سیم کارت

  • تحقیق درباره جرایم علیه اموال و مالکیت

    تحقیق درباره جرایم علیه اموال و مالکیت

  • گوشی مناسب افراد سالخورده

    گوشی مناسب افراد سالخورده

  • ارزان ترین گوشی تلفن همراه ساده

    ارزان ترین گوشی تلفن همراه ساده

  • لامپ ال ای دی 18 وات پارسه شید کد 001 پایه E27

    لامپ ال ای دی 18 وات پارسه شید کد 001 پایه E27

  •  فلش مموری ایکس-انرژی مدل USB2.0 Gold ظرفیت 32 گیگابایت

    فلش مموری ایکس-انرژی مدل USB2.0 Gold ظرفیت 32 گیگابایت

  •  مبدل USB به USB-C مدل OTG PLUS USB

    مبدل USB به USB-C مدل OTG PLUS USB

✔️ چگونه مغز خود را افزایش دهید
  • تاریخ ارسال : سه شنبه 15 مرداد 1398
  • بازدید : 98 مشاهده

همراه شما هستیم از مجله تفریحی کافان 98 گروه درسی و بخش افزایش حافظه این قسمت ؛✔️ چگونه مغز خود را افزایش دهید

.

.

 

✔️ در قسمت اموزش های افزایش حافظه سایت ، مقالات و مطالب زیادی در خصوص افزایش حافظه منتشر کردیم و در این قسمت هم با یک مطلب اموزشی دیگه در خدمت شما هستیم شما می تونین از طریق لینک های زیر سایر مطالب و مقالات رو به صورت یکجا مشاهده کنین .

 

✔️ چگونه مغز خود را افزایش دهید


.

.

آیا می‌خواهید ذهن خود را در سال ۲۰۱۸ افزایش دهید؟ ما بهترین روش‌ها را برای افزایش قدرت مغز، بهبود حافظه، ایجاد ارتباطات عصبی جدید، شعله‌ور کردن یادگیری و افزایش عملکرد شناختی گردآوری کرده‌ایم.
مردی که روی توده‌ای از کتاب‌ها نشسته بود
اگر می‌خواهید در سال ۲۰۱۸ تصمیم خود را بهبود دهید، پنج نکته برای کمک به شما داریم.

انسان‌ها پلاستیسیته و or دارند که توانایی مغز برای تغییر جهت بهتر یا بدتر شدن در هر سنی است.

این انعطاف‌پذیری مغز نقش مهمی در رشد و یا کاهش مغز ما بازی می‌کند و شخصیت متمایز ما چگونه شکل می‌گیرد.

ارتباطات عصبی می‌توانند جعلی یا بریده باشند و ماده خاکستری می‌تواند ضخیم یا کوچک شود. این تغییرات نشان‌دهنده تحولات در توانایی‌های ما هستند.

به عنوان مثال، یادگیری یک مهارت جدید می‌تواند مسیرهای عصبی جدیدی را در مغز ما سیم کند، در حالی که پیری ممکن است مسیرهای عصبی خاصی را تضعیف کند که زمانی وجود داشته و منجر به حافظه ما نشد و زمانی که آن‌ها انجام دادند.

انجمن قلب آمریکا / انجمن ضربه‌ای آمریکا اخیرا هفت قدم را توسعه داده‌اند که هدف از آن کمک به افراد برای سالم نگه داشتن مغز، از کودکی به سنین پیری است. آن‌ها به مردم توصیه می‌کنند که:

ورزش منظم داشته باشید
یک رژیم غذایی سالم بخورید
وزن سالم خود را حفظ کنید
کلسترول کنترل
تنظیم سطح قند خون
مدیریت فشار خون
ترک سیگار کشیدن

علاوه بر پیروی از این رهنمودها، امروز اخبار پزشکی پنج مرحله برای رسیدن به سلامت مغز بهینه و بهبود ذهن تان برای سال آینده فراهم می‌کند.

.

۱. فعال فیزیکی شوید

✔️ از کودکی تا بزرگسالی و به سن پیری، فعالیت فیزیکی بارها و بارها برای سلامتی مغز نشان‌داده شده‌است.
مردی که سگش را در پارک قدم می‌زد
پیاده‌روی سریع قبل از امتحان یا امتحان می‌تواند عملکرد شما را افزایش دهد.

فعالیت فیزیکی بر ساختار مغز کودک از سنین پایین تاثیر می‌گذارد که به نوبه خود بر عملکرد تحصیلی آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

محققان دریافته اند که کودکانی که از نظر فیزیکی مناسب هستند، در نواحی قدامی، subcortical، و گیجگاهی مغز و همچنین در ناحیه calcarine دارای ماده خاکستری بیشتری هستند.

این مناطق برای کارکرد اجرایی و موتور، یادگیری و فرآیندهای بصری ضروری هستند.

ورزش برای بهبود حافظه و توانایی تفکر در میان افراد مسن‌تر با اختلال شناختی خفیف نشان‌داده شده‌است. به طور خاص، ورزش Aerobic به منظور افزایش حجم مغز در بیشتر مناطق ماده خاکستری، از جمله آن‌هایی که حافظه کوتاه‌مدت را پشتیبانی می‌کنند و عملکرد شناختی را بهبود می‌بخشند، نشان‌داده شده‌است.

دانشمندان نشان داده‌اند که حتی کش‌مکش کوتاه فعالیت فیزیکی ممکن است اثر مثبتی بر روی مغز داشته باشد.

شرکت در ۲۰ دقیقه آموزش فاصله با شدت بالا به مدت ۶ هفته با پیشرفت‌ها در حافظه با تداخل بالا همراه بوده‌است که به ما اجازه می‌دهد بین خودروی خود و یکی از مدل، مدل و رنگ تمایز قائل شویم.

تحقیقات همچنین دریافتند که سطح فاکتور neurotrophic مشتق‌شده از مغز - یک پروتیین که در عملکرد، رشد و بقای سلول‌های مغزی دخالت دارد - در افرادی بزرگ‌تر بود که دستاوردهای شایستگی بیشتری را از آموزش فاصله تجربه کردند.

تحقیقات دیگر نشان داد که یک دوره ۱۰ دقیقه‌ای ورزش به طور موقت قسمت‌هایی از مغز مسئول تمرکز، تصمیم‌گیری و حل مساله را تقویت می‌کند. این نشان می‌دهد که درست قبل از شناختی که برای انجام تکلیف از قبیل آزمون، آزمون، و یا مصاحبه انجام شود، عملکرد ممکن است با یک پیاده‌روی یا چرخه سریع بهبود یابد.

و اگر شما فرم ملایم تری از ورزش را ترجیح می‌دهید، به تمرین ۲۵ دقیقه یوگا و یا مراقبه mindfulness در هر روز در ارتباط با پیشرفت‌ها در کارکرده‌ای اجرایی مغز و توانایی‌های ادراکی، و همچنین توانایی تنظیم پاسخ‌های احساسی ضرب زانو مربوط می‌شود.

.

۲. رژیم غذایی مدیترانه‌ای را بخورید

✔️ دریای مدیترانه خانه خورشید، دریا و غذاهایی است که به عنوان خاصیت تقویت مغز شناخته می‌شود.
یک کاسه آجیل بر روی یک سفره
خوردن پسته می‌تواند پردازش و یادگیری شناختی را بهبود بخشد.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای در سبزیجات، میوه‌ها، حبوبات سبوس‌دار، لوبیا، دانه‌ها و روغن زیتون غنی است.

همچنین شامل مقدار متوسط لبنیات، ماهی و شراب می‌شود در حالی که گوشت قرمز، ماکیان و غذاهای فرآوری شده محدود هستند.

تحقیقات نشان می‌دهند که افرادی که رژیم غذایی مدیترانه‌ای را دنبال می‌کنند ممکن است دارای حفاظت طولانی‌مدت از مغز باشند. مطالعه کنندگانی که رژیم غذایی مدیترانه‌ای را مصرف کرده‌اند بیش از ۳ سال است که حجم مغز بیشتری نسبت به رژیم غذایی دنبال نکرده اند.

خوردن رژیم غذایی مدیترانه‌ای، کاهش میزان کاهش شناختی را کاهش داده و با عملکرد بهبود یافته مغز در بزرگسالان مسن‌تر ارتباط دارد.

مطالعه‌ای که بر روی تاثیر آجیل بر روی مغز متمرکز بود نشان داد که مصرف nut معمولی، فرکانس‌های تشدید شده را تقویت می‌کند که مربوط به شناخت، یادگیری، حافظه، التیام و دیگر کارکرده‌ای حیاتی مغز هستند.
ژن‌های توانایی شناختی شناسایی شدند
ژن‌های توانایی شناختی شناسایی شدند
این مطالعه ۷۰ ژن جدید مرتبط با توانایی شناختی را کشف کرد.
حالا بخوان.

تیم تحقیقاتی بادام، cashews، pecans، پسته و گردو را تست کرد. اگرچه بادام‌زمینی در واقع بنشن است، اما آن‌ها هنوز در این مطالعه گنجانده شده بودند. برخی انواع آجیل نیز برای تحریک فرکانس‌های مغز ویژه‌ای نسبت به بقیه پیدا شده‌است.

به نظر می‌رسید که Pistachios بالاترین پاسخ موج گاما را ایجاد می‌کنند در حالی که بادام‌زمینی مهم‌ترین واکنش دلتا را ایجاد کرده‌است. واکنش موج گاما به حفظ اطلاعات، یادگیری، پردازش شناختی و ادراک بستگی دارد و واکنش موج دلتا به بهبود طبیعی و ایمنی سالم مرتبط است.

.

۳. توانایی‌های شناختی را با آموزش باز کنید.

✔️ آموزش مغز نتایج متفاوتی در مطالعات داشته‌است. در حالی که برخی تحقیقات نشان داده‌اند که آموزش مغزی حافظه و توانایی شناختی را بهبود می‌بخشد، مطالعات دیگر گزارش می‌دهند که شواهد کمی برای حمایت از ادعاها مبنی بر بهبود عملکرد شناختی روزمره وجود دارد.
زنی که گیج و مبهوت مانده بود
تسلط بر حافظه روش آموزشی جایگاه می‌تواند ظرفیت حافظه شما را افزایش دهد.

مقالات اخیر مشخص کرده‌اند که نوع ورزش مغز عامل مهمی در نتیجه جلسات آموزش مغزی است.

تحقیقاتی که توسط مرکز پزشکی دانشگاه Radboud، در هلند، برگزار شد، نشان داد که نه تنها توانایی حافظه فوق‌العاده در حافظه است، بلکه همچنین بلند مدت است.

افراد با مهارت‌های حافظه معمولی از تکنیک بهبود حافظه استراتژیک استفاده کرده‌اند که به عنوان حافظه آموزش مکان هندسی، برای ۳۰ دقیقه در هر روز به مدت ۴۰ روز شناخته می‌شوند.

شرکت کنندگان از یادآوری حدود ۲۶ کلمه از ۷۲ تا به خاطر سپردن ۶۲ کلمه رفتند، بنابراین آموزش بیش از دو برابر کردن ظرفیت حافظه آن‌ها بود. بهبود در به یاد آوردن حداقل ۴ ماه پس از آموزش مشاهده شد.

حافظه مکان جایگاه یک دستگاه حافظه است که از اشیا آشنا در یک اتاق یا نقطه مشخص در یک سفر برای تجسم کردن، حفظ کردن و به خاطر آوردن مقدار نامحدود اطلاعات به ترتیب ثابت استفاده می‌کند.

.

۴. یک زبان جدید یاد بگیرید

✔️ علاوه بر آموزش مغزی، روش دیگری که می‌توانید از آن برای تمرین به مغز خود استفاده کنید این است که یک زبان جدید و یا چند زبان خارجی یاد بگیرید. یادگیری زبان‌های خارجی، توانایی‌های ادراکی در نوزادان را روشن می‌سازد، مغز پیر را بهره‌مند می‌سازد و ذهن را تقویت می‌کند.
پست با تشکر از شما در زبان‌های مختلف
یک یا چند زبان خارجی را یاد بگیرید تا کاهش شناختی را کم کنید.

محققان دانشکده عالی اقتصاد در مسکو، روسیه و همچنین دانشگاه هلسینکی در فنلاند گزارش می‌دهند که یادگیری زبان‌های خارجی قابلیت مغز و ظرفیت آن را برای اطلاعات کد افزایش می‌دهد.

آن‌ها توضیح می‌دهند که هر چه که فرد یاد می‌گیرد، شبکه عصبی سریع‌تر واکنش می‌دهد تا داده‌های جمع‌آوری‌شده را پردازش کند.

تحقیقات دیگری که توسط دانشگاه ادینبورگ در انگلستان رهبری می‌شد، نشان داد که صحبت کردن دو یا چند زبان ممکن است کاهش شناختی مرتبط با پیری را کاهش دهد، حتی اگر زبان‌های دیگر در طول بزرگسالی یاد بگیرند.

.

۵. یک ابزار موسیقی را مطالعه کنید

✔️ صرف‌نظر از اینکه آیا شما در دوران کودکی یا بزرگسالی یک ابزار موسیقی را مطالعه می‌کنید، رها کردن Mozart داخلی شما تاثیر مفیدی بر روی مغز شما خواهد داشت.
دو نفری که گیتار می‌نواختند
مطالعه یک ابزار موسیقی به محافظت از مغز کمک می‌کند.

قرار گرفتن در معرض موسیقی در سنین پایین به بهبود رشد مغز کمک می‌کند، شبکه‌های عصبی ایجاد می‌کند و بافت موجود در مغز را تحریک می‌کند.

دریافت آموزش موسیقی به عنوان یک کودک برای جلوگیری از وخامت مهارت‌های شنیداری در سال‌های بعد و ممکن است کاهش شناختی مربوط به سن را از بین ببرد.

مطالعه‌ای که در مجله علم اعصاب منتشر شد دلیل آن را فاش کرد که چرا نواختن یک ابزار موسیقی ممکن است اثر محافظتی بر روی مغز داشته باشد.

دانشمندان دریافتند که نواختن صداها در یک وسیله امواج مغزی را به گونه‌ای تغییر می‌دهد که به سرعت گوش شنوایی و شنوایی را بهبود می‌بخشد. فعالیت مغزی تغییر یافته نشان می‌دهد که مغز می‌تواند خود را تجزیه و تحلیل کند و برای بیماری یا زخم‌هایی که ممکن است به روش توانایی فرد برای انجام وظایف به دست آید، غرامت پرداخت کند.

یادگیری یک کار فیزیکی با موسیقی نیز به منظور افزایش اتصال ساختاری بین نواحی مغزی که مسئول پردازش صدا و کنترل حرکت هستند، نشان‌داده شده‌است.

اضافه کردن تعداد کمی از این فعالیت‌ها به برنامه هفتگی، ذهن شما را افزایش خواهد داد و به مغز شما کمک خواهد کرد. اگر شما تنها زمانی دارید که یک کار با یک مغز را در هفته خود انجام دهید، توصیه می‌کنیم که برای پیاده‌روی سریع بیرون بروید. فعالیت جسمانی هیچ پایانی برای بدن و ذهن شما ندارد.

.

.


🎁 در انتها یک پیشنهاد رایگان ویژه و طلایی در زمینه افزایش حافظه که می توانید به صورت رایگان این بسته را دانلود کنین ویژه فقط برای همراهان مجموعه کافان نود و هشت ...این پیشنهاد تکرار نخواهد شد 🌐
....

.

.

منبع :

https://www.medicalnewstoday.com/articles/320576.php

.

.
دیگر مطالب در حوزه افزایش حافظه که شاید برای شما جالب باشد 👇👇👇

.

 

.