close
چت روم
Code Center
دنده کشی و دنده معکوس در معابر شهری -آموزش عملی رانندگی
سه شنبه 01 اسفند 1396
تبلیغات
مطالب پیشنهادی از سراسر وب

اموزش کسب درامد اینترنتی


چگونه ماهانه از سایت خود ده ها میلیون درامد داشته باشیم


معرفی سایت های کسب درامد اینرنتی


راز و رمز کسب درامد ده میلیونی از اینترنت


اموزش کسب درامد از طریق تلگرام


ایده های جالبی که صاحبانش را میلیونر کرد


مطالعه ارشیو کامل مطالب کسب درامد اینترنتی کلیک کنید


...


اموزش خانواده و ازدواج


بررسی کمک به شوهر در خریدن جهیزیه


شرط  های ازدواج که نباید فرامشو کرد


ملاک های انتخاب همسر از دیدگاه اسلام


همراهی شوهر در شراط مختلف


ارشیو کامل مطالب ازدواج کلیک کنید


...


وبسایت مبارزه به خرافه گری در حوزه علوم غریبه



مجموعه پرسش و پاسخ های حوزه علوم غریبه


ارسال سوال در زمینه علوم غریبه و سحر و جادو


نظر اسلام در مورد طالع بینی و سحر و جادو


ارشیو کامل مطالب مبارزه با خرافه گری کلیک کنید



وبسایت  علوم غریبه و دعا و مناجات



قویترین طلسم مهر و محبت


دعا ازدواج با شخص خاص


ایات قران در مورد افزایش رزق و روزی


ارشیو کامل مطالب علوم غریبه و دعاهای گره گشا  کلیک کنید


اموزش رانندگی


دو عامل مهم در تصادف های رانندگی


اموزش حرکت لاک پشتی در رانندگی


200 سوال پر تکرار ایین نامه رانندگی


توصیه هیا راهگشا برای قبولی در ازمون عملی رانندگی


نکات طلایی برای قبولی در ازمون ایین نامه رانندگی


مطالعه ارشیو کامل مطالب اموزش رانندگی

پنل کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
اس ام اس و تکس
عضویت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
خبرنامه
خبرنامه
با عضویت در خبرنـــــــــامه می توانید آخرین مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید .

آرشیو ماهانه
دنده کشی و دنده معکوس در معابر شهری -آموزش عملی رانندگی
  • تعداد بازدید : 58
  •  دنده کشی و دنده معکوس در معابر شهری -آموزش عملی رانندگی#

     

     

     

     

     

     

    تعویض دنده

    برای تعویض دنده کلاج تا ته گرفته می‌‌شود و سپس جاگذاری دنده انجام می‌شود.

    نحوه جاگذاری دنده‌ها

    دنده یک ← به سمت چپ بالا

    دنده دو ← از یک مستقیم پایین

    دنده سه ← از دو خلاص و مستقیم بالا

    دنده چهار ← از سه مستقیم پایین

    دنده پنج ← از چهار خلاص و راست بالا

    دنده عقب ← سمت راست محوطه خلاص انتهای فنر پایین

    دنده کشی از یک به دو

    دنده یک دنده ایستت قدرتی و تنها برای حرکت دادن خودرو از حالت ایست می‌باشد. براین اساس پس از اینکه گاز دنده ۱ پر شد اگر در راه کفی حرکت انجام می‌شود و دورسنج دور موتور را از ۲ تا ۲٫۵ نشان داد ابتدا گاز خودرو را قطع کرده ،  کلاج را تا انتها گرفته و دسته دنده را از ۱ به دنده ۲ انتقال می‌دهیم . در سر بالایی‌ها پس از اینکه دورسنج دور موتور را ار عدد ۲٫۵ تا ۳ نشان داد دنده را را از ۱ به ۲ انتقال می‌دهیم.

    پس از به انتها بردن کلاج برای تعویض دنده از یک به دو چون خودرو حرکت  دارد بنابراین دیگر نیازی به نگهداشتن کلاج در نقطه حرکت نیست و بایستی آن را رها کرد.

     

     

     

     

     

     

    معکوس از دنده دو به دنده یک

    هر گاه سرعت خودرو کم شود و به زیر ۱۰ کیلومتر در ساعت (محوطه ایست) برسد در این صورت دنده از دو به دنده یک انتقال داده می‌شود، بنابراین گاز خودرو قطع می‌شود و در همین لحظه  کلاج تا ته گرفته می‌شود و دنده دو را به دنده یک انتقال می‌دهیم.

    تقویت تمرکز گرفتن با دست چپ بر روی فرمان :

    پیش از اینکه دنده‌کشی دو به سه و معکوس آن را بیاموزیم ضروری است به مدت نیم ساعت تمرین رانندگی با دست چپ انجام گردد.

    روش انجام

    دست راست را روی دسته دنده به صورت ثابت باشد و دسته دنده گرفته شود و دست چپ به تنهایی کار کنترل فرمان را انجام دهد.

    این روش کار آموزشی است برای دست راست که جای دنده‌ها را یاد می‌گیرد و دست چپ یا گرفته می‌گیرد که چگونه فرمان را بدون حضور دست راست کنترل کند.

    دنده‌کشی از دنده دو به دنده سه

    چنانچه  فضای جلوی خودرو باز باشد و در ۵۰۰ متر جلوی خودرو هیچ محوطه خطر و مانع ساکنی باشد می‌توان گاز دنده دو را پر کرده و دورسنج در کفی از ۲ تا ۲٫۵ را نشان دهد و  در سربالایی‌ها از ۲٫۵ تا ۳ برسد و گاز را قطع و کلاج تا ته گرفته و دنده سه جاگذاری شود.

    معکوس از دنده ۳ به ۲

    هرگاه سرعت خودرو کم شود و به زیر ۳۰ کیلو متر در ساعت کاهش پیدا کرد بایستی دنده را از ۳ به ۲ انتقال داد. که برابر روش گاز خودرو قطع می‌شود و کلاج تا ته گرفته می‌شود و دنده ۳به ۲ انتقال داده می‌شود.

    دنده‌کشی از ۳ به ۴

    جنانچه جلوی خودرو به اندازه ۱۰۰۰ متر هیچ گونه محوطه خطر و مانع ثابتی نباشد و تابلوی محدودیت سرعت نیز نباشدف گاز دنده سه را پر کرده و دورسنج دور موتور را از ۲٫۵ تا ۳ نشان دهد همزمان گاز را قطع کرده و کلاج را تا ته گرفته شده و دنده چهار جاگذاری می‌شود.

    معکوس از دنده چهار به دنده سه

    هر گاه سرعت خودرو کم شود و به زیر ۶۰ کیلومتر در ساعت کاهش پیدا کرد، بایستی همزمان گاز قطع و کلاج تا ته گرفته شود و دنده چهار به دنده سه انتقال یابد.

    در خیابان‌های فرعی شهر که برابر با ماده ۱۲۶ آیین نامه راهنمایی و رانندگی حداکثر سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت است بهتر ین دنده حرکت با دنده سه است.

    دنده سنگین

    به دنده‌های یک به دو خودروهای سواری به دلیل اینکه از نیروی بسیار بالایی برخوردار هستند ، دنده‌های قدرتی و یا سنگین گفته می‌شود. که در جاهایی برای به حرکت در آوردن خودرو به کار می‌رود که قدرت زیادی نیاز باشد مانند شروع حرکت و سربالایی‌ها و همچنین در سرازیری‌ها برای کاهش استفاده از ترمز و کنترل بهتر سرعت  خودرو دنده سنگین به کار می‌رود.

    دنده سبک

    در خودروهای سواری به دنده‌های سه ، چهار و پنج به دلیل اینکه از سرعت بالایی برخوردار هستند دنده‌های سرعتی و یا دنده‌های سبک گفته می‌شود.

     

     

     

     

     

    نظرات
  • در قمست نظرات مشکلات و پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در جریان بگزارید.

  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی