close
چت روم
کنترل ، قلق گیری و کاربردهای کلاج -نکات آموزشی رانندگی
آخرین مطالب

محصول ویژه ما

توجه توجه متن زیر رو نخوندی اینجا رو ترک نکن


 فوتبال ایران اسپانیا رو دیدی؟


یه ایرانی میتونی پیداکنی بگه چون اسپانیا قهرمان جهانه و بهترین و با کیفیت ترین

بازیکنهای دنیا رو داره من طرفدارشم؟

چون بازیکن های محبوب رئال و بارسلون تو اسپانیا بازی میکنن تشویقش میکنم و

دوست دارم ایران رو ببره؟

محاله یه ایرانی پیدا کنی اینطوری بگه


🔸حتی طرفدار معمولی هم نمیتونی پیدا کنی، همه متعصبانه و غیرتمندانه طرفدار

ایران بودن، بعضی جاهای بازی داد می زدن، حرص میخوردن و رگ گردنشون میزد بیرون،

اصلا غیرت و تعصب رو می شد تو همه مردم دید


🔸ولی الان میخوام یه واقعیتی رو بهت بگم

خیلی وقت ها بوده تیم ایران با یه تیم خارجی بازی کرده ولی تو و خیلیای دیگه چون

تیم خارجی قوی تر بود طرفدارش بودید

حمایتش کردید، تشویقش کردید، وقتی به ایران گل زد پریدید بالا

وقتی ایران حذف شد اصلا عین خیالتون هم نبود


⁉️میدونی کجا رو میگم؟

یکی دوبار نبوده، خیلی اتفاق افتاده برا هممون


🔸 مثلا وقتی تیم تولید کنندگان پارچه و لباس ایرانی با تیم تولید کنندگان ترکیه باهم

رقابت داشتن، و هر کدوم که ازش بیشتر خرید می شد برنده می شد و تو رفتی جنس

تُرک خریدی چون کیفیتش بهتر بود

و این باعث شد کارگاه ها و کارخانجات تولیدی ایران از گردونه رقابت حذف شدند، تعطیل

شدن و اعضای تیم ملی تولیدگنندگان که پدران، برادران و مادران خودمون بودن بیکار و ورشکسته شدن


🔺ما در خریدهامون متعصبانه برخورد نکردیم


🔸الان بحث هایی که تو هر محفل و مجلسی هست اینه که تیم ملی فوتبال ایران

چقدر قوی شده و درسطح قهرمانان جهان بازی میکنه، میدونی چرا؟ چون ازش

حمایت شد همه جوره


🔸 دوست عزیز بسیاری از تولید کنندگان داخلی کیفیت محصولاتشون با برخی

محصولات خارجی واقعا برابری میکنه، فقط به حمایت من و تو نیاز دارن

ما نمیگیم همه خرید های خونت رو ایرانی بخر نه

ولی اون محصولاتی که کیفیتش با مشابه خارجی برابری میکنه و یا فاصله کمی

داره رو متعصبانه برو بگرد، پیدا کن و بخر و به دیگران معرفی کن


🔺روی تیم ملی تولیدکننده کشور خودمون غیرت و تعصب داشته باشیم


📝 حسین دارابی

کنترل ، قلق گیری و کاربردهای کلاج -نکات آموزشی رانندگی

 کنترل ، قلق گیری و کاربردهای کلاج -نکات آموزشی رانندگی#

 

 

 

کنترل ، قلق گیری و کاربردهای کلاج

اوج کنترل کلاج خودرو زمانی است که شناخت خوبی از کلاج و نقاط آن داشته باشیم.

بخش های تشکیل دهنده کلاج

۱- نقطه صفر : ( پایین‌ترین حد کلاج )

۲- نقطه یک حرکت : ( سرعت سانتی‌متری خودرو )

۳- نقطه دو حرکت : ( آغاز  یک حرکت عادی )

۴- نقطه سه حرکت : ( بالاترین حد کلاج که رها و آزاد است )

 

 

 

 

نقطه صفر :

کلاج خودرو تا آخر گرفته می‌شود و دسته دنده درون دنده یک و یا دنده عقب گذاشته می‌شود. در نقطه صفر هر جه قدر گاز داده شود خودرو حرکت نمی‌کند، نقطه صفر کلاج همه خودروها یکسان است.

نقطه یک حرکت :

پس از دنده گذاری و نگداری کلاج در نقطه صفر و کمی گاز دادن ثابت کلاج را به صورت آرام بالا آورده اولین نقطه از کلاج بالا آمده که بین چرخ و موتور بر قرار می‌گیرد و خودرو حالت حرکت به خود می‌گیرد و می‌خواهد به صورت سانتی‌متری حرکت کند را نقطه یک حرکت می‌نامند.

فاصله بین نقطه صفر تا نقطه یک حرکت در همه خودروها یکسان نیست.

اگر فاصله میان نقطه صفر و یک خودرویی زیاد باشد گفته می‌شود که کلاج این خودرو بالا است.

اگر فاصله میان صفر وتا نقطه حرکت کم باشد گفته می‌شود کلاج این خودرو و پایین است .

در یک خودرو فاصله میان نقطه صفر تا یک ممکن است ۲ سانتی‌متر باشد و در خودرو دیگر ۳ ویا ۴ و بیشتر باشد.

نقطه دوم حرکت:

چنانچه از نقطه یک حرکت به اندازه یک سانتی‌متر کلاج بالا آمده شود شتاب خودرو بیشتر می‌شود و حرکت بصورت نرمال انجام می‌گیرد.

نقطه سوم حرکت : ( رها شدن کلاج )

چنانچه از نقطه دوم حرکت به اندازه یک سانتی‌متر کلاج بالا آورده شود ، شتاب خودرو باز هم بیشتر می‌شود و کلاج خودرو به بالاترین اندازه خود رسیده و در این حالت کلاج رها شده است که نقطه سوم حرکت یا رها شدن می‌نامند.

قلق گیری کلاج

قلق گیری کلاج کاری است که هر راننده باهوشی می‌خواهد برای اولین بار خودرو دیگری را به حرکت در آورد انجام می‌دهد.

هدف از قلق گیری کلاج پیدا کردن اندازه فاصله میان نقطه صفر کلاج تا نقطه یک حرکت آن خودرو می‌باشد.

چگونگی انجام قلق گیری کلاج

کلاج خودرو را تا  انتها ( نقطه صفر )  گرفته می‌شود.

گاز به صورت ثابت داده می‌شود.

کلاج به صورت آرام آرام و میلی‌متری بالا آورده می‌شود تا نقطه یک حرکت خودرو شناسایی گردد.

بیردون آوردن خودرو از چاله و دست انداز توسط کلاج

برای بیرون آوردن خودرو از چاله و دست انداز ابتدا کلاج را تا ته پایین آورده و دسته دنده را برابر نیاز به حرکت روبه جلو و یا عقب در دنده می‌گذاریم سپس گاز به صورت ثابت و کمی قوی ‌تر داده می‌شود و کلاج به یکباره تا نقطه دوم حرکت بالا می‌آید این کار سبب شتاب گرفتن سریع خودرو و بیرون آمدن از چاله می‌گردد.

پس ار بیرون اوردن چرخ از چاله گاز قطع می‌گردد و به سرعت کلاج تا نقطه صفر پایین برده می‌شود و سپس حرکت خودرو به صورت نرمال انجام می‌گردد.

نقطه صفر کلاج در همه خودروها یکسان است یعنی پایین ‌ترین جای کلاج را می‌نامند. ولی اندازه فاصله میان صفر و نقطه یک حرکت در همه خودروها یکسان نیست.

خودرویی که لنت صفحه کلاج آن به صورت کلی دیسک و صفحه کلاج آن نو و یا به تازگی عوض شده دارای کلاجی نرم و شتاب حرکت اولیه بیشتر و فاصله میان نقطه صفر و  نقطه یک حرکت آن بسیارکم است که در اصطلاح گویند کلاج خودرو پایین است.

و خودرویی که مدت زیادی دیسک و صفحه کلاج آن عوض نشده باشد فاصله میان نقطه صفر  و نقطه یک حرکت آن زیاد است که در اصطلاح گویند کلاج خودرو بالا می‌باشد.


 

 

 

 

مطالب مشابه

پدر شهيد میلیاردر در تبريز
تاریخ : دوشنبه 15 مرداد 1397
سنگ تمام شهرداری پاریس برای منافقین
تاریخ : دوشنبه 15 مرداد 1397
ماجرا سربازی دختران
تاریخ : دوشنبه 15 مرداد 1397
آقازاده_واقعی
تاریخ : دوشنبه 15 مرداد 1397
واکنش مردم ترکیه به افزایش قیمت دلار
تاریخ : دوشنبه 15 مرداد 1397
دستورات مهم رهبر انقلاب به دولت
تاریخ : دوشنبه 15 مرداد 1397
ماجرا قتل یک جوان 25 ساله در کرج
تاریخ : دوشنبه 15 مرداد 1397
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی