close
چت روم
کنترل ، قلق گیری و کاربردهای کلاج -نکات آموزشی رانندگی
جمعه 01 تیر 1397
 کنترل ، قلق گیری و کاربردهای کلاج -نکات آموزشی رانندگی#       کنترل ، قلق گیری و کاربردهای کلاج اوج کنترل کلاج خودرو زمانی است که شناخت خوبی از کلاج و نقاط آن داشته باشیم. بخش های تشکیل دهنده کلاج ۱- نقطه صفر : ( پایین‌ترین حد کلاج ) ۲- نقطه یک حرکت : ( سرعت سانتی‌متری خودرو…
برترین کاربر ماه
  • هنوز مشخص نشده است
  • هنوز مشخص نشده است
  • هنوز مشخص نشده است
  • هنوز مشخص نشده است
  • هنوز مشخص نشده است
  • هنوز مشخص نشده است
اتاق آرزو
عضویت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
خبرنامه
خبرنامه
با عضویت در خبرنـــــــــامه می توانید آخرین مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید .

آرشیو ماهانه
هایپرتمپ دات آی آر
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
اخرین خبر های فوق سیاسی توجه کنید
محصول ویژه ما

جارو برقی فندکی ماشین

کوچک,سبک,قابلیت حمل آسان

بدون نیاز به باطری و استفاده از جا فندکی ماشین

دارای مخزن تعویض دائمی

خودرو خود را براق و مانند روز اول زیبا کنید

بدون نیاز به کارواش

جارو فندکی ماشین ، جارو برقی خودرو یک وسیله فوق العاده کارآمد برای جمع آوری ریزه ها و زباله های ریز درون خودرو.

جارو فندکی ماشین دارای ابعاد کوچکی می باشد ، بسیار سبک است ، به راحتی در دست قرار می گیرد و دارای کیفیت ساخت بالایی است ، جارو فندکی ماشین زباله ها را در یک مخزن ذخیره می کند ، پس از پر شدن مخزن به آسانی می توانید آن را تخلیه نموده و دوباره درون دستگاه قرار دهید ، خرید پستی جارو فندکی ماشین به راحتی از طریق فروشگاه ما امکان پذیر است!

 

 

35000 تومان
پندانه

📌 #پندانه

🔸از خدا پرسیدم....

⁉️چرا بی حجابا قشنگ ترن؟

⁉️چرا پسرای دختر باز جذاب ترن؟

⁉️چرا آدمای عملی با حال ترن؟

⁉️چرا اونایی که خیانت میکنن ،دروغ میگن ، غیبت میکنن موفق ترند؟

⁉️چرا همیشه آدم بدا بهترن..

🔸 خدا گفت پیش من یا مردم؟

❄️ پيش خدا قشنگ باشيم # برگرفته از موسسه مصاف #

کنترل ، قلق گیری و کاربردهای کلاج -نکات آموزشی رانندگی
  • تعداد بازدید : 64
  •  کنترل ، قلق گیری و کاربردهای کلاج -نکات آموزشی رانندگی#

     

     

     

    کنترل ، قلق گیری و کاربردهای کلاج

    اوج کنترل کلاج خودرو زمانی است که شناخت خوبی از کلاج و نقاط آن داشته باشیم.

    بخش های تشکیل دهنده کلاج

    ۱- نقطه صفر : ( پایین‌ترین حد کلاج )

    ۲- نقطه یک حرکت : ( سرعت سانتی‌متری خودرو )

    ۳- نقطه دو حرکت : ( آغاز  یک حرکت عادی )

    ۴- نقطه سه حرکت : ( بالاترین حد کلاج که رها و آزاد است )

     

     

     

     

    نقطه صفر :

    کلاج خودرو تا آخر گرفته می‌شود و دسته دنده درون دنده یک و یا دنده عقب گذاشته می‌شود. در نقطه صفر هر جه قدر گاز داده شود خودرو حرکت نمی‌کند، نقطه صفر کلاج همه خودروها یکسان است.

    نقطه یک حرکت :

    پس از دنده گذاری و نگداری کلاج در نقطه صفر و کمی گاز دادن ثابت کلاج را به صورت آرام بالا آورده اولین نقطه از کلاج بالا آمده که بین چرخ و موتور بر قرار می‌گیرد و خودرو حالت حرکت به خود می‌گیرد و می‌خواهد به صورت سانتی‌متری حرکت کند را نقطه یک حرکت می‌نامند.

    فاصله بین نقطه صفر تا نقطه یک حرکت در همه خودروها یکسان نیست.

    اگر فاصله میان نقطه صفر و یک خودرویی زیاد باشد گفته می‌شود که کلاج این خودرو بالا است.

    اگر فاصله میان صفر وتا نقطه حرکت کم باشد گفته می‌شود کلاج این خودرو و پایین است .

    در یک خودرو فاصله میان نقطه صفر تا یک ممکن است ۲ سانتی‌متر باشد و در خودرو دیگر ۳ ویا ۴ و بیشتر باشد.

    نقطه دوم حرکت:

    چنانچه از نقطه یک حرکت به اندازه یک سانتی‌متر کلاج بالا آمده شود شتاب خودرو بیشتر می‌شود و حرکت بصورت نرمال انجام می‌گیرد.

    نقطه سوم حرکت : ( رها شدن کلاج )

    چنانچه از نقطه دوم حرکت به اندازه یک سانتی‌متر کلاج بالا آورده شود ، شتاب خودرو باز هم بیشتر می‌شود و کلاج خودرو به بالاترین اندازه خود رسیده و در این حالت کلاج رها شده است که نقطه سوم حرکت یا رها شدن می‌نامند.

    قلق گیری کلاج

    قلق گیری کلاج کاری است که هر راننده باهوشی می‌خواهد برای اولین بار خودرو دیگری را به حرکت در آورد انجام می‌دهد.

    هدف از قلق گیری کلاج پیدا کردن اندازه فاصله میان نقطه صفر کلاج تا نقطه یک حرکت آن خودرو می‌باشد.

    چگونگی انجام قلق گیری کلاج

    کلاج خودرو را تا  انتها ( نقطه صفر )  گرفته می‌شود.

    گاز به صورت ثابت داده می‌شود.

    کلاج به صورت آرام آرام و میلی‌متری بالا آورده می‌شود تا نقطه یک حرکت خودرو شناسایی گردد.

    بیردون آوردن خودرو از چاله و دست انداز توسط کلاج

    برای بیرون آوردن خودرو از چاله و دست انداز ابتدا کلاج را تا ته پایین آورده و دسته دنده را برابر نیاز به حرکت روبه جلو و یا عقب در دنده می‌گذاریم سپس گاز به صورت ثابت و کمی قوی ‌تر داده می‌شود و کلاج به یکباره تا نقطه دوم حرکت بالا می‌آید این کار سبب شتاب گرفتن سریع خودرو و بیرون آمدن از چاله می‌گردد.

    پس ار بیرون اوردن چرخ از چاله گاز قطع می‌گردد و به سرعت کلاج تا نقطه صفر پایین برده می‌شود و سپس حرکت خودرو به صورت نرمال انجام می‌گردد.

    نقطه صفر کلاج در همه خودروها یکسان است یعنی پایین ‌ترین جای کلاج را می‌نامند. ولی اندازه فاصله میان صفر و نقطه یک حرکت در همه خودروها یکسان نیست.

    خودرویی که لنت صفحه کلاج آن به صورت کلی دیسک و صفحه کلاج آن نو و یا به تازگی عوض شده دارای کلاجی نرم و شتاب حرکت اولیه بیشتر و فاصله میان نقطه صفر و  نقطه یک حرکت آن بسیارکم است که در اصطلاح گویند کلاج خودرو پایین است.

    و خودرویی که مدت زیادی دیسک و صفحه کلاج آن عوض نشده باشد فاصله میان نقطه صفر  و نقطه یک حرکت آن زیاد است که در اصطلاح گویند کلاج خودرو بالا می‌باشد.


     

     

     

     

    نظرات
  • در قمست نظرات مشکلات و پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در جریان بگزارید.

  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی