loading...

کافان98

اموزش پارک سی سانتی متر پارك كنار جدول معروف به پارك 30 سانتابتدا براي اينكه چشم ما به نحوه استفاده از نوك وسط كاپوت اتومبيل آشنا شود در داخل خيابان كم رفت و آمد كه خط كشي جهت لاين بندي دارد مي رويم و نوك وسط كاپوت را كنار خط مقطع لاين اول از يد راننده قرار مي دهيم ( كناره سمت چپ خط مقطع ) و با سرعت كم حركت م بكنيم و اجازه نمي دهيم كه نوك وسط كاپوت از خط فاصله بگيرد و اين تمرين را حدود 10 دقيقه انجام مي دهيم تا چشم ما با نوك وسط كاپوت و منطبق كردن با كناره خط سفيد مقطع كاملا آشنا شده و بين چشم و…

تبلیغات
مطالب مرتبط
دکتر بازدید : 231 دوشنبه 21 فروردين 1396 نظرات ()

اموزش پارک سی سانتی متر

پارك كنار جدول معروف به پارك 30 سانت

ابتدا براي اينكه چشم ما به نحوه استفاده از نوك وسط كاپوت اتومبيل آشنا شود در داخل خيابان كم رفت و آمد كه خط كشي جهت لاين بندي دارد مي رويم و نوك وسط كاپوت را كنار خط مقطع لاين اول از يد راننده قرار مي دهيم ( كناره سمت چپ خط مقطع ) و با سرعت كم حركت م بكنيم و اجازه نمي دهيم كه نوك وسط كاپوت از خط فاصله بگيرد و اين تمرين را حدود 10 دقيقه انجام مي دهيم تا چشم ما با نوك وسط كاپوت و منطبق كردن با كناره خط سفيد مقطع كاملا آشنا شده و بين چشم و دست و فرمان هماهنگي لازم ايجاد شود.
پس از اينكه براحتي توانستيم اين تمرين را انجام دهيم به سراغ كنار جدول و خط پارك مي رويم خط سفيد ممتد كنار جدول خط پارك مي باشد .

قانون براي زيبايي خيابان و جهت ديد خوب در شب و نيز جهت پارك كنار جدول و سهولت در انجام پارك اقدام به كشيدن خط پارك نموده است و فاصله آن تا لبه آسفالت ( محل برخورد آسفالت و جدول ) 30 سانتي متر و پهناي خط پارك 15 سانتي متر مي باشد.
در جاهايي كه ارتفاع جدول بلند باشد ما بايستي پارك را 45 سانتي متر فاصله دهيم. تا هنگام پياده شدن مسافران درب اتومبيل با جدول بر خورد نكند. ولي در خيابانهايي كه عرضشان كم و پر عبور و مرور است و در ضمن خط پارك ندارد از پارك 30 سانتي متر استفاده مي كنيم ولي هيچ اجباري بين 30 تا 45 سانت وجود ندارد و پس بنابراين ما نوك وسط كاپوت را نسبت به كناره سمت چپ ( خط پارك ) تطبيق كرده و زماني كه اتومبيل ما صاف شد مي‌ايستيم به اين نوع پارك كردن پارك منطبق مي گوييم و براي اين كار هميشه راهنماي سمت راست را مي زنيم به آينه وسط و بغل سمت راست نگاه مي كنيم و سر را كمي به سمت راست بر مي گردانيم تا نقطه كور آئينه را ببينيم و سپس در صورتي كه خطري نبود با سرعت كم و با شكل اريب و درست مثل فروند هواپيما اتومبيل را به منتهي اليه سمت راست آورده و نوك وسط كاپوت را با كنار خط بغل جدول ( خط پارك ) قرار مي دهيم و اتومبيل را كاملا صاف پارك مي كنيم.
در ضمن در صورتيكه جايي را كه مي خواهيم توقف كنيم خط پارك نداشت نوك وسط كاپوت اتومبيل را با پايين جدول 30 الي 45 سانتي متر فاصله داده و وقتي اتومبيل صاف شد مي ايستيم.

براي اينكه بخواهيم پارك كنيم بايد از قبل محل پارك را انتخاب كنيم و كاملا آهسته به كنار خيابان مي آييم زيرا اگر ناگهان و با سرعت به سمت راست بياييم ممكن است وسايل نقليه پشت سر غافلگير شوند و با ما برخورد كنند.

توجه داشته باشيد كه در زمان آزمايش براي پارك كردن در جلوي پل منازل يا پلهايي كه مانع تردد خودروها مي شود بايد از آزمون گيرنده كسب اجازه نماييد . حتي اگر به دستور ايشان هم باشد چرا كه شما در معرض تست او قرار داريد.


نحوه خروج از پارك و رعايت حق تقدم
براي بيرون آمدن از حالت پارك ابتدا راهنماي سمت چپ را مي زنيم و اگر تا حداقل 20 متر جلوتر از اتومبيل ما در لاين توقف اتومبيل يا مانع ديگري نبود و امكان حركت بصورت اريب براي ما ميسر بود آينه سمت چپ را نگاه مي كنيم و به طرف چپ بر مي گرديم تا نقاط كور آيينه را ببينيم و پس در همان لاين شروع به حركت مي كنيم و آهسته و اريب كم كم به شكل صعود هواپيما وارد لاين حركت مي شويم و ادامه مي دهيم .

ولي اگر جلوي اتومبيل ما تا حدود 20 متري مانع يا وسيله نقليه و ... وجود داشت و مجبور بوديم بصورت پله اي وارد لاين حركت شويم . ابتدا راهنماي سمت چپ را مي زنيم و در آينه وسط و چپ نگاه مي كنيم و كمي سر خود راه سمت چپ بر مي گردانيم تا نقاط كور آينه را پوشش دهيم و در صورت نبود خطر اتومبيل را به حالت 30 درجه كج كرده و مي ايستيم ( وقتي سر گلگير سمت راست ما به پلاك يا وسط اتومبيل جلويي برسد 30 درجه شده است ) دوباره سر را به طرف چپ مي چرخانيم نگاه مي كنيم و اگر وسيله نقليه اي در لاين حركت نبود شروع به حركت مي كنيم و با احتياط كامل و به صورت لاك پشتي وارد لاين حركت مي شويم و وقتي اتومبيل ما و فرمان ما در لاين حركت صاف شد حركت بصورت عادي را انجام مي دهيم .

 جاهايي كه نبايد اقدام به پارك نمود:
هر جا كه پارك كردن و توقف كردن در آن بوسيله تابلوهاي ممنوعه ممنوع شده باشد.
ايستگاههاي اتوبوس، تاكسي و ..
حداقل 15 متر قبل و بعد از تقاطع ها كه به آن حريم تقاطع مي گوييم.
داخل ميادين
روبروي پل منازل و ساختمانها
داخل تونلها
روي پلها
روي خط كشي عابر پياده
زير پلها و ديگر مواردي كه در قانون كاملا مشخص شده است .

 

 

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
درباره ما
وبسایت کافان 98 مجله تفریحی میباشد که بهترین مطالب در حوزه های تفریحی سرگرمی و فرهنگی و عقیدتی سیاسی و اخبار را برای شما به همراه دارد
اطلاعات کاربری