close
چت روم
Code Center
اموزش صفر تا صد حرکت لاکپشتی در اموزش رانندگی
چهارشنبه 02 اسفند 1396
تبلیغات
مطالب پیشنهادی از سراسر وب

اموزش کسب درامد اینترنتی


چگونه ماهانه از سایت خود ده ها میلیون درامد داشته باشیم


معرفی سایت های کسب درامد اینرنتی


راز و رمز کسب درامد ده میلیونی از اینترنت


اموزش کسب درامد از طریق تلگرام


ایده های جالبی که صاحبانش را میلیونر کرد


مطالعه ارشیو کامل مطالب کسب درامد اینترنتی کلیک کنید


...


اموزش خانواده و ازدواج


بررسی کمک به شوهر در خریدن جهیزیه


شرط  های ازدواج که نباید فرامشو کرد


ملاک های انتخاب همسر از دیدگاه اسلام


همراهی شوهر در شراط مختلف


ارشیو کامل مطالب ازدواج کلیک کنید


...


وبسایت مبارزه به خرافه گری در حوزه علوم غریبه



مجموعه پرسش و پاسخ های حوزه علوم غریبه


ارسال سوال در زمینه علوم غریبه و سحر و جادو


نظر اسلام در مورد طالع بینی و سحر و جادو


ارشیو کامل مطالب مبارزه با خرافه گری کلیک کنید



وبسایت  علوم غریبه و دعا و مناجات



قویترین طلسم مهر و محبت


دعا ازدواج با شخص خاص


ایات قران در مورد افزایش رزق و روزی


ارشیو کامل مطالب علوم غریبه و دعاهای گره گشا  کلیک کنید


اموزش رانندگی


دو عامل مهم در تصادف های رانندگی


اموزش حرکت لاک پشتی در رانندگی


200 سوال پر تکرار ایین نامه رانندگی


توصیه هیا راهگشا برای قبولی در ازمون عملی رانندگی


نکات طلایی برای قبولی در ازمون ایین نامه رانندگی


مطالعه ارشیو کامل مطالب اموزش رانندگی

پنل کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
اس ام اس و تکس
عضویت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
خبرنامه
خبرنامه
با عضویت در خبرنـــــــــامه می توانید آخرین مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید .

آرشیو ماهانه
اموزش صفر تا صد حرکت لاکپشتی در اموزش رانندگی
  • تعداد بازدید : 43
  • اموزش صفر تا صد حرکت لاکپشتی در اموزش رانندگی#

     

     

     

    حركت دادن اتومبيل به صورت سانتي متري جهت انجام كارهايي كه به دقت و مراقبت بسيار زيادي نياز است مانند دور زدن يا پارك دوبل را حركت لاك پشتي مي گوييم كه فقط در دنده يك و دنده عقب قابل اجراست.

    اوج كنترل اتومبيل زماني است كه شناخت كاملي از كلاج و نقاط مختلف آن داشته و نحوه استفاده از آن جهت حركت دادن اتومبيل به صورت سانتيمتري را ياد گرفته باشيم و به راحتي بتوانيم از آن بهره ببريم بنابراين ابتدا بايد نقاط مختلف كلاج را بشناسيم . كلاج از چهار قسمت تشكيل شده است :

    نقطه صفر (‌انتها و پايين ترين حد كلاج )
    نقطه يك حركت ( ما بيشتر با اين نقطه كار داريم چرا كه سرعت اتومبيل در اين نقطه به صورت سانتي متري است )
    نقطه دو حركت ( جهت آغاز يك حركت عادي )‌
    نقطه سه حركت ( بالاترين حد كلاج كه رها و آزاد مي شود )

    حال به تشريح اين نقاط مي پردازيم.

    نقطه صفر
    وقتي مي خواهيم اقدام به حركت كنيم ابتدا كلاج را تا آخر مي گيريم و دسته دنده را درون دنده 1 يا دنده عقب ( به هر سمتي كه نياز باشد ) قرار مي دهيم كه اين نقطه از كلاج را نقطه صفر مي‌گويند. در نقطه صفر با اينكه دسته دنده درون دنده يك است ولي هر چقدر گاز دهيم اتومبيل حركت نمي كند. نقطه صفر كلاج در همه ي اتومبيلها يكسان است يعني انتهاي كلاج همه اتومبيل‌ها نقطه صفر محسوب مي شود.

    نقطه يك حركت
    هنگام حركت وقتي كلاج را تا آخر گرفتيم و دسته دنده را درون دنده مورد نظر گذاشتيم و آماده حركت شديم طبيعي است كه اول گاز مي دهيم بعد كلاج را بالاتر م ياوريم تا به نقطه حركت برسيم اولين نقطه از كلاج را كه ارتباط بين چرخ و موتور برقرار است و اتومبيل ما حالت حركت به خود مي گيرد و مي خواهد به صورت سانتيمتري حركت كند را نقطه پيك حركت مي گوييم. زماني كه مي‌خواهيم نقطه‌ي يك حركت را پيدا كنيم بايد به بيرون اتومبيل نگاه كنيم تا از روي ميزان سرعت اتومبيل را بفهميم كلاج روي يك نقطه قرار دارد يا نه فاصله ي بين نقطه ي صفر تا نقطه ي يك حركت در همه ي اتومبيلها يكسان نيست ممكن است در يك اتومبيل اين فاصله ( نقطه صفر تا نقطه يك ) 2 سانتيمتر باشد و در ديگري 3 يا 4 يا 5 سانتيمتر باشد اگر فاصله ي بين صفر و يك زياد باشد مي‌گوييم كلاج اين اتومبيل بالاست و اگر اين فاصله كم باشد اصطلاحا مي‌گوييم كلاج اين اتومبيل پايين است.

    نقطه دوم حركت
    اگر از نقطه يك حركت حداقل 1 سانتيمتر كلاج را بالاتر بياوريم ملاحظه مي كنيم كه شتاب اتومبيل ما بيشتر شده و حركت به صورت عادي انجام مي گيرد به اين نقطه از كلاج نقطه دوم حركت مي گويند توجه داشته باشيد كه بهترين راننده مسلط به كلاج راننده اي ست كه لرزش در گير شدن كلاج را فقط خودش متوجه شده نه ديگر سرنشينان خودرو .

    نقطه سوم حركت( رها شدن كلاج )
    وقتي از نقطه دوم حركت كلاج را 1 سانتيمتر بالا بياوريم اتومبيل ما با زهم با شتاب بيشتري حركت مي كند و در ضمن كلاج ما به بالاترين حد خود رسيده و در اين حالت پاي ما از روي كلاج رها شده و اين نقطه از كلاج نقطه سوم حركت يا رها شدن كلاج مي گوييم . حالا كه با نقاط مختلف كلاج آشنا شديم اين نكته را متذكر مي شويم كه در هنگام استفاده از اين نقاط گاز ما بايد حتما ثابت بوده و هرگز قطع نشود و كلاج همانند ولوم تنظيم كننده ي ميزان سرعت اقدام كند.

    هنرجويان عزيز اگر مي خواهيد پارك دوبله ي بسيار عالي داشته باشيد به اين قسمت توجه كنيد.


    طريقه انجام حركت لاك پشتي ( سانتيمتري )
    براي اينكه بتوانيم سرعت اتومبيل را تحت كنترل خودمان داشته باشيم بايد كلاج را تا آخر ( نقطه صفر ) گرفته و دنده را به يك منتقل مي كنيم . خوب اكنون اتومبيل ما كاملا ايستاده و ما مي خواهيم رو به جلو به صورت لاك پشتي ( سانتي متري ) حركت كنيم. كمي گاز به صورت ثابت (طوري كه قطع نشود) كلاج را آرام آرام بالا مي آوريم. تا كجا بالا بياوريم؟ پاسخ اين است كه تا نقطه يك حركت، كلاج را بالا مي آوريم طوري كه سرعت حركت اتومبيل با سرعت اتومبيل ما با سرعت لاك پشتي با هم يكي بوده و به صورت سانتيمتري باشد زماني كه حس كرديم سرعت ما از سرعت لاك پشت بيشتر شده بدون اينكه گاز را قطع كنيم كلاج را مجددا بايد تا نقطه صفر پايين ببريم وقتي كلاج را تا نقطه صفر پايين ببريم كلاج در اين حالت باعث تقريبا ايست اتومبيل ميشود لذا گاز بايد ثابت باشد و كلاج بين نقطه صفر و نقطه يك حركت جا به جا شود به اين حركت كردن كه به كنترل شديد كلاج همراه است حركت به صورت لاك پشتي يا سانتيمتري مي گوييم چرا كه سرعت ما از سرعت لاك پشت تجاوز نمي كند و اين بيانگر اوج كنترل كلاج است در حركت لاك پشتي ما با نقطه 2و3 كلاج هيچ كاري نداريم و بعد از اتمام حركت لاك پشتي اگر نياز شد كلاج را بالا مي آوريم و حركت عادي انجام مي دهيم.

    لازم به ذكر است براي انجام حركت لاك پشتي در جايي كه حالت سرازيري دارد بايد اولا كلاج را تا نقطه صفر پايين ببريم ثانيا گاز را قطع مي كنيم و به وسيله ترمز سرعت را كنترل مي نماييم بايد حركت اتومبيل به صورت لاك پشتي را به كمك ترمز انجام داد در اينجا كنترل كننده اصلي ترمز مي باشد.

    موارد استفاده از حركت لاك پشتي:
    خروج از پارك
    بردن اتومبيل در پارك كردن آن در داخل حياط يا پاركينگ
    دور يك و دو فرمان

    پارك دوبل به طور كلي هر جا نياز باشد حركت اتومبيل به صورت بسيار كند و سانتيمتري باشد بايد از حركت لاك پشتي استفاده شود در ضمن در اين گونه موقعيتها اگر سرعت بيشتر شود دقت ما كمتر مي شود و احتمال تصادف و بر خورد وجود دارد بنابراين حتما بايستي از حركت لاك پشتي استفاده كرد .

    حركت لاك پشتي در دنده عقب
    در دنده عقب نيز بايد گاز ثابت باشد و كلاج بين نقطه صفر و يك حركت جابجا شود و همان حالت رو به جلو انجام مي شود يعني كنترل حركت و سرعت اتومبيل كنترل به وسيله كنترل كلاج در نقطه صفر و يك حركت مي باشد.

     

    نظرات
  • در قمست نظرات مشکلات و پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در جریان بگزارید.

  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی