close
چت روم
اموزش ترمز گرفتن در رانندگی و موارد منع ترمز
یکشنبه 03 تیر 1397
اموزش ترمز گرفتن در رانندگی و موارد منع ترمز# كلاج خودرو  سه وظيفه اصلي به عهده دارد كه عبارتند از:تعويض دندهوصل كردن و برقراري انتقال نيرو از موتور به چرخ جهت حركت دادن اتومبيلخلاص كردن يا قطع كردن ارتباط موتور با چرخ       كار با كلاج وظيفه پاي چپ مي باشد و بهتر است كه…
برترین کاربر ماه
  • هنوز مشخص نشده است
  • هنوز مشخص نشده است
  • هنوز مشخص نشده است
  • هنوز مشخص نشده است
  • هنوز مشخص نشده است
  • هنوز مشخص نشده است
اتاق آرزو
عضویت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
خبرنامه
خبرنامه
با عضویت در خبرنـــــــــامه می توانید آخرین مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید .

آرشیو ماهانه
هایپرتمپ دات آی آر
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
اخرین خبر های فوق سیاسی توجه کنید
محصول ویژه ما

جارو برقی فندکی ماشین

کوچک,سبک,قابلیت حمل آسان

بدون نیاز به باطری و استفاده از جا فندکی ماشین

دارای مخزن تعویض دائمی

خودرو خود را براق و مانند روز اول زیبا کنید

بدون نیاز به کارواش

جارو فندکی ماشین ، جارو برقی خودرو یک وسیله فوق العاده کارآمد برای جمع آوری ریزه ها و زباله های ریز درون خودرو.

جارو فندکی ماشین دارای ابعاد کوچکی می باشد ، بسیار سبک است ، به راحتی در دست قرار می گیرد و دارای کیفیت ساخت بالایی است ، جارو فندکی ماشین زباله ها را در یک مخزن ذخیره می کند ، پس از پر شدن مخزن به آسانی می توانید آن را تخلیه نموده و دوباره درون دستگاه قرار دهید ، خرید پستی جارو فندکی ماشین به راحتی از طریق فروشگاه ما امکان پذیر است!

 

 

35000 تومان
پندانه

📌 #پندانه

🔸از خدا پرسیدم....

⁉️چرا بی حجابا قشنگ ترن؟

⁉️چرا پسرای دختر باز جذاب ترن؟

⁉️چرا آدمای عملی با حال ترن؟

⁉️چرا اونایی که خیانت میکنن ،دروغ میگن ، غیبت میکنن موفق ترند؟

⁉️چرا همیشه آدم بدا بهترن..

🔸 خدا گفت پیش من یا مردم؟

❄️ پيش خدا قشنگ باشيم # برگرفته از موسسه مصاف #

اموزش ترمز گرفتن در رانندگی و موارد منع ترمز
  • تعداد بازدید : 32
  • اموزش ترمز گرفتن در رانندگی و موارد منع ترمز#

    كلاج خودرو  سه وظيفه اصلي به عهده دارد كه عبارتند از:
    تعويض دنده
    وصل كردن و برقراري انتقال نيرو از موتور به چرخ جهت حركت دادن اتومبيل
    خلاص كردن يا قطع كردن ارتباط موتور با چرخ

     

     

     



    كار با كلاج وظيفه پاي چپ مي باشد و بهتر است كه پنجه يا سينه پا روي كلاج و پاشنه پا چسبيده به كف اتومبيل باشد . حال به شرح تمام حالتهاي ذكر شده كلاج مي پردازيم.

    تعويض دنده
    وقتي كلاج را تا انتها مي گيريم دريچه همه دنده ها باز شده و ما مي توانيم دسته دنده را درون هر دنده اي كه مي خواهيم قرار دهيم .

    درست مثل زماني كه ما مي خواهيم وارد اتاق شويم دستگيره درب را به پايين فشار مي دهيم تا درب آزاد شود . و پس از اين كه درب آزاد شد آنرا باز مي كنيم دنده را نيز وقتي مي خواهيم از خلاص به يك يا از يك به دو و ... جا به جا كنيم او ل بايد كلاج را تا انتها فشار دهيم تا دريچه دنده ها باز شود بعد دسته دنده را درون هر دنده اي كه مي خواهيم قرار مي دهيم .

    وصل كردن و برقراري ارتباط موتور با چرخ
    وقتي ما گاز مي دهيم در حال توليد نيرو هستيم نيروي توليدي روي درجه دور موتور مشخص شده مثلا وقتي دور موتور روي 5/1 قراردارد ( 1000* 5/1 ) يعني 1500 دور دقيقه ميل لنگ در داخل موتور در حال چرخش است.

     و اما زماني كه اتومبيل را درون دنده قرار مي دهيم و مي‌خواهيم كلاج را بالا بياوريم و در اصل داريم اين نيروي توليد شده توسط گاز و موتور را بوسيله گيربكس به چرخ منتقل مي كنيم اگر اين انتقال به صورت ناگهاني و سريع انجام شود باعث ايجاد شوك به چرخها شده و موجب پرت شدن اتومبيل به جلو مي شود . لذا براي اينكه به آرامي حركت كنيم و اتومبيل ما رو به جلو پرت نشود بايست عمل بالا آمدن كلاج را نيز به آرامي انجام دهيم تا عمل اتصال ديسك و صفحه كلاج به آرامي صورت گيرد، در اين صورت حركت ما نيز در كمال آرامش و به نرمي خواهد بود .

    خلاص كردن دنده
    وقتي كلاج را تا انتها مي گيريم ارتباط بين چرخ و موتور قطع مي شود يعني صفحه كلاج از ديسك جدا مي شود و به صورت موقت دنده خلاص مي شود و به صورت موقت دنده خلاص شد بايستي دسته دنده را به محوطه خلاص انتقال دهيم تا بتوانيم كلاج را رها كنيم .

     

     قانون شروع حركت ( نحوه حركت دادن اتومبيل )

    حركت دادن اتومبيل در سه جا بايد تمرين و انجام شود:
    در مسير مستقيم و كفي
    گردش به راست و چپ و دور زدن
    در سربالايي و شيب

    بهتر است شروع فراگيري حركت دادن اتومبيل در مسيرهاي باز و مستقيم باشد، براي شروع حركت ابتدا كلاج را تا انتها گرفته و گيربكس را بوسيله دسته دنده درون دنده سنگين يا پر قدرت يك قرار مي دهيم (دنده يك قويترين دنده رو به جلو بوده و دنده عقب از دنده يك قويتر مي باشد ) كمي گاز به صورت ثابت و ممتد طوري كه قطع نمي شود بهترين حالت براي گاز دادن براي شروع حركت در كفي دور موتور 1500 مي باشد كه پس از چند بار تمرين اين صدا براي گوشهاي ما آشنا مي شود و نيازي به توجه كردن به دور موتور نيست.

    حالا نيرو را توليد كرديم و زمان انتقال نيرو و اتصال آن به چرخ است سپس كلاج آرام بالا مي آوريم تا جايي كه احساس كنيم كه اتومبيل ما با نيروي موتور شروع به حركت كرده و اتومبيل در حال حركت باشد اين نقطه از كلاج را كه احساس مي كنيم اتومبيل شروع به حركت كرده نقطه حركت كلاج (نيم كلاج يا نقطه لرزش) مي‌گوييم (حالتي كه ديسك و صفحه به هم در حال وصل شدن هستند ولي هنوز صفحه كاملا جذب ديسك نشده) پس نبايستي كلاج از نقطه حركت بالاتر بياييد بعد از شمردن و در نظر گرفتن 3 ثانيه با خيالي راحت كلاج را رها مي‌كنيم و به حركت خود ادامه مي‌دهيم.

    قانون حركت در مسير مستقيم و كفي
    ابتدا كلاج را تا انتها گرفته و دسته دنده درون دنده يك قرار مي دهيم كمي گاز به صورت ثابت طوري كه قطع نشود در همان لحظه كلاج را آرام آرام بالا مي آوريم تا جايي كه احساس كنيم اتومبيل ما با نيروي موتور شروع به حركت كرده است كه به آن نقطه حركت كلاج مي گوييم . كلاج را در نقطه حركت مانند گاز ثابت كرده و به مدت 3 ثانيه نگه مي داريم و خود نيز مي شماريم 1ثانيه 2ثانيه 3ثانيه در اينجا حركت انجام شده و با خيال راحت كلاج را رها مي كنيم و به گاز دادن خود ادامه مي دهيم.

     هنگام حركت كردن كار . كلاج برعكس كار گاز و ترمز بوده و آنرا از پايين با بالا مي آوريم و نسبت آن با گاز به صورت 2 كفه ترازو مي باشد يا مانند الاكلنگ . پس از طي حدودا 50 متر بايد ايست كنيم پس از توقف كامل دنده را خلاص كرده و قانون ايست را انجام مي دهيم تا اولا ايست ها و ترمزهاي كاملا آهسته و بي خطر شود ثانيا حركت در مسير مستقيم و كفي براي ما كاملا راحت شده و براي پاهاي ما ملكه گردد هر چقدر تمرين بيشتر باشد اجرا و انجام آن براي ما روان تر خواهد شد.

     نحوه كنترل كلاج هنگام گردش به چپ و راست و دور زدن
    به محيطي براي تمرين احتياج داريم كه كاملا بي خطر باشد و امكان دور زدن به چپ و راست بدون تردد خودرو وجود داشته باشد .در حركت در مسير مستقيم گفتيم كه كلاج را 3 ثانيه در نقطه حركت نگه داريم اما در دور زدن ها و گردش ها كلاج را در نقطه حركت آنقدر نگه مي داريم كه اتومبيل ما پس از دور زدن يا گردش كردن كاملا در مسير مستقيم قرار گيرد پس از اينكه در مسير مستقيم قرار گرفتيم و اتومبيل صاف شد آن وقت كلاج را رها مي كنيم. پس در گردشها براي اين كه كنترل اتومبيل از دست راننده خارج نگردد بدين شكل عمل مي كنيم :

    ابتدا كلاج را تا آخر گرفته و دنده را 1 مي كنيم كمي گاز به صورت ثابت طوري كه قطع نگردد و كلاج را آرام آرام بالا مي آوريم تا جايي كه احساس كنيم اتومبيل ما با نيروي موتور شروع به حركت كرده ( نقطه حركت ) . موضوع اصلي اين است كه در گردشهاي چقدر كلاج را نگه مي داريم ؟ پاسخ اين است كه 80% كنترل اتومبيل در گردشها بوسيله كنترل و نگه داشتن كلاج در نقطه حركت مي باشد راننده اي كه كلاج را در نقطه حركت نگه دارد . در حقيقت كنترل اتومبيل و سرعت آن را در اختيار گرفته است .

    كنترل كلاج و نگه داشتن آن در نقطه حركت مثل كنترل ركاب دوچرخه است و وقتي شما با دوچرخه در خيابان اصلي در حال ركاب زدن هستيد از دور دست اندازه را مشاهده مي كنيد يا تصميم به گردش داخل كوچه هاي فرعي م بگيريد ناخودآگاه دست شما به سمت ترمز دوچرخه رفته و پاي شما ركاب زدن را كم يا كند مي كند. توجه داشته باشيد كه در زمان حركت در خيابان با اتومبيل نيز وقتي تصميم به گردش به چپ يا راست يا رد شدن از چاله يا دست انداز يا حركت در ترافيك مي گيريد درست مانند كنترل ركاب دوچرخه و ترمز آن كلاج و ترمز اتومبيل شما نيز بايد تحت كنترل قرار گيرد تا حتما بتوانيد با تسلط كامل بر هدايت اتومبيل و كنترل فرمان آن موقعيت را پشت سر بگذاريد.

     

     

     

     

    نظرات
  • در قمست نظرات مشکلات و پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در جریان بگزارید.

  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی